Rabu, 27 Februari 2013

bag 8 Mangkunegara IV Guru Bathin kaweruh Jendro Hayuningrat


Rahayu....!

Cara-cara mencapai Kerendahan Hati

  1. ·         Uruslah persoalan-persoalan pribadi, agar kita menjadi tenang.
  2. ·         Hindari rasa ingin tahu, agar kita tidak disibukan dengan perasaan penasaran.
  3. ·         Janganlah terlalu dalam mencampuri urusan orang lain, agar tidak terlibat secara langsung.
  4. ·         Berbicara sedikit mungkin tentang diri sendiri.
  5. ·         Sabar dan jangan terburu-buru dalam mendengarkan penjelasan dari orang lain.
  6. ·         Terimalah pertentangan pendapat dengan kegembiraan
  7. ·         Jangan memusatkan perhatian pada kesalahan orang lain.
  8. ·         Terimalah hinaan dan cacian.
  9. ·         Terimalah perasaan tak diperhatikan, dilupakan dan dipandang rendah oleh orang lain.
  10. ·         Mengalah terhadap kehendak orang lain.
  11. ·         Terimalah celaan walau kita tidak layak untuk menerimanya.
  12. ·         Terus bersikap Santun dan peka, sekalipun seseorang memancing amarah kita.
  13. ·         Bersikap mengalah dalam perbedaan pendapat, walaupun kita berada di posisi yang benar.
  14. ·         Janganlah memancing atau mencoba agar kita dikagumi atau dicintai.
  15. ·         Pilihlah yang tersulit agar bisa memberi kemudahan pada orang lain.


Sedulur papat kalima pancer

Orang Jawa tradisional percaya dan meyakini keberadaan dari sedulur papat (saudara empat) yang selalu menyertai seseorang dimana saja dan kapan saja, selama orang itu hidup didunia. Mereka memang ditugaskan oleh kekuasaan alam untuk selalu dengan setia membantu, mereka tidak punya badan jasmani, tetapi ada. Setiap orang Jawa Tradisional harus mempunyai hubungan yang serasi dengan mereka ( saudara empat ) itu.
Adapun saudara empat itu meliputi :
  1. Kakang kawah, saudara tua kawah, dia lahir dari gua garba ibu sebelum kamu, tempatnya di timur warnanya putih.
  2. Adi ari-ari, adik ari-ari, dia dikeluarkan dari gua garba ibu sesudah kamu, tempatnya di utara warnanya hijau
  3. Getih, darah yang keluar dari gua garba ibu sewaktu melahirkan, tempatnya di barat warnanya merah
  4. Puser, pusar yang dipotong sesudah kelahiranmu, tempatnya di selatan warnanya hitam.

Selain sedulur papat diatas, yang lain adalah Kalima Pancer. Pancer kelima itulah badan jasmani kamu. Merekalah yang disebut sedulur papat kalimo pancer, mereka ada karena kamu ada. Sementara orang menyebut mereka keblat papat lima tengah, (empat jurusan yang kelima ada ditengah). Mereka berlima itu dilahirkan melalui ibu, mereka itu adalah Mar dan Marti, berbentuk udara.  Mar adalah udara, yang dihasilkan karena perjuangan ibu saat melahirkan bayi, sedangkan Marti adalah udara yang merupakan rasa ibu sesudah selamat melahirkan si jabang bayi. Secara mistis Mar dan Marti ini warnanya putih dan kuning, kamu bisa meminta bantuan Mar dan Marti hanya sesudah kamu melaksankan tapa brata (laku spiritul yang sungguh-sungguh), dalam ritual Jendra bentuknya mencuci telapak kaki ibu ( jika masi ada ) dan di langkahi sebagai simbol terlahirnya kita kembali dalam pertobatan ( pengaken kalepatan ).


Sedulur papat kalimo pancer (Jawa) 

Bantheng, Kethek lan Manuk Merak. Kocape kuwi mujudake Sedulur Papat mungguhing manungsa. Kewan cacah papat mau nggambarake nafsu patang warna yaiku: Macan Ing Kekayon wayang purwa kang kaprahe kasebut Gunungan, ana kono gambar Macan, nggambarake nafsu Amarah, Bantheng nggambarake nafsu Supiyah, Kethek nggambarake nafsu Aluamah, lan Manuk Merak nggambarake nafsu Mutmainah.

Njupuk sumber saka Kitab Kidungan Purwajati seratane, diwiwiti saka tembang Dhandanggula kang cakepane mangkene :
“Ana kidung ing kadang Marmati / Amung tuwuh ing kuwasanira / Nganakaken saciptane Kakang Kawah puniku / Kang rumeksa ing awak mami / Anekakake sedya Ing kuwasanipun / Adhi Ari-Ari ingkang Memayungi laku kuwasanireki / Angenakken pangarah Ponang Getih ing rahina wengi / Ngrerewangi ulah kang kuwasa / Andadekaken karsane Puser kuwasanipun / Nguyu-uyu sabawa mami / Nuruti ing panedha Kuwasanireku / Jangkep kadang ingsun papat / Kalimane wus dadi pancer sawiji Tunggal sawujud ingwang”
Ing tembang dhuwur iku disebutake yen  Sedulur Papat iku Marmati, Kawah, Ari-Ari  lan Getih kang kaprahe diarani Rahsa. Kabeh kuwi mancer neng Puser (Udel) yaiku mancer ing Bayi.

Cethane mancer marang uwonge kuwi. Geneya kok disebut Marmati, kakang Kawah, Adhi Ari-Ari lan Rahsa kuwi? Marmati iku tegese Samar Mati! Lire yen wong wadon pas nggarbini iku sadina-dina pikirane uwas Samar Mati. Rasa uwas kawatir pralaya anane dhisik dhewe sadurunge metune Kawah, Ari-Ari lan Rahsa kuwi mau, mulane Rasa Samar Mati iku banjur dianggep minangka Sadulur Tuwa. Wong nggarbini yen pas babaran kae, kang dhisik dhewe iku metune Banyu Kawah sak durunge laire bayi, mula Kawah banjur dianggep Sadulur Tuwa kang lumrahe diarani Kakang Kawah. Yen Kawah wis mancal medhal, banjur disusul laire bayi, sakwise kuwi banjur disusul wetune Ari-Ari. Sarehne Ari-Ari iku metune sakwise bayi lair, mulane Ari-Ari iku diarani Sedulur Enom lan kasebut Adhi Ari-Ari. Lamun ana wong abaran tartamtu ngetokake Rah (Getih) sapirang-pirang. Wetune Rah (Rahsa) iki uga ing wektu akhir, mula Rahsa iku uga dianggep Sedulur Enom. Puser iku umume pupak yen bayi wis umur pitung dina. Puser kang copot saka udel kuwi uga dianggep Sedulure bayi. Iki dianggep Pancer pusate Sedulur Papat. Mula banjur tuwuh unen-unen "sedulur papat lima pancer"

Kekayon wayang purwa kang kaprahe kasebut Gunungan, ana kono gambar Macan, Bantheng, Kethek lan Manuk Merak. Kocape kuwi mujudake Sedulur Papat mungguhing manungsa. Rahayu....!

Tidak ada komentar: